Tilaa Uutiskirje!

Media-alan liikevaihto laskee korkeasuhdanteesta huolimatta

Ajankohtaiset

Mediatoimialan liikevaihto laski Medialiiton ennusteen mukaan neljä prosenttia tämän vuoden tammi-kesäkuussa.

– Perinteinen mediamainonta ei ole osoittanut piristymisen merkkejä, vaikka nyt eletään jo korkeasuhdanteessa. Verkkomainonnassa tuloja syövät Google ja Facebook, eivätkä uudet kasvunlähteet vielä kata perinteisen liiketoiminnan myynnin laskua, Medialiiton ekonomisti Elias Erämaja sanoo.

”Perinteinen mediamainonta ei ole osoittanut piristymisen merkkejä.”

Ennusteessa ovat mukana kotimaiset media-alan yritykset kustannustoiminnasta, painoalalta sekä radio- ja televisiotoiminnasta.

Positiivistakin kehitystä on kuitenkin nähtävissä. Radio on kasvanut noususuhdanteen vetämänä, ja kirja-alakin pääsi viime vuonna pitkästä aikaa plussalle uusien, digitaalisten äänikirjapalveluiden myötä. Sanomalehtien digitulot kasvavat niin ikään hyvin.

> Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Tilaa Suomen Lehdistö.

Lisää aiheesta

Lehtiarkisto

Tilaa uutiskirje

Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.

Podcast