Sulje

Karjalaiselle uusi mainoslehti

mainoslehti

Karjalainen julkaisee maaliskuun puolivälissä ensimmäisen Perjantainen-viikkolehden. Lehteä jaetaan ydin-Joensuun sekä osin Kontiolahden ja Liperin alueilla talouksiin, joihin ei tilata Karjalaista ja joissa ei ole mainoskieltoa.

– Tässä on kaksi tavoitetta: tarjota ilmoittajille lisää peittoa ja lisätä myös mahdollisuuksien mukaan Karjalaisen levikkiä, toimituspäällikkö Kari Kontkanen kertoo.

Perjantaisen sisältö kootaan Karjalaisessa tai sen verkkolehdessä aiemmin julkaistuista materiaaleista. Jutut voivat olla esimerkiksi teemasisältöjä ja ”arjen apuaineistoa”.

– Niiden pitää olla kiinnostavia, jotta ihmiset näkisivät, kuinka hyviä sisältöjä Karjalaisessa on, ja innostuisivat tilaamaan lehden, Kontkanen sanoo.

Tässä on kaksi tavoitetta: tarjota ilmoittajille lisää peittoa ja lisätä myös mahdollisuuksien mukaan Karjalaisen levikkiä.

Perjantaista jaetaan ydin-Joensuun alueella. Sen painos on 17 000 kappaletta, kun Karjalaisen levikki on noin 39 000.

Lehden koko on ainakin alussa kahdeksan broadsheet-sivua, joista ilmoituksia on noin puolet. Bradsheet valittiin formaatiksi kätevyyden vuoksi: koska Karjalainen ilmestyy yhä isossa koossa, ilmoittajien on helpompi toimittaa sama aineisto kumpaankin lehteen.

Karjalaisen markkinointijohtajan Mikko Tiaisen mukaan ensimmäisen numeron ilmoitusmyynti on onnistunut tavoitteiden mukaan.

– Ilmoittajien suhtautuminen on ollut myönteistä. Yhdistämällä Karjalaisen ja Perjantaisen ilmoittaja saa Perjantaisen jakelualueella yli 90 prosentin peiton, hän sanoo.

Perjantaisen kokoaa yksi toimitussihteeri, ja uutispäälliköt valitsevat siihen aiheet viikon varrelta.

Lehden idea on samankaltainen kuin HS Mestassa ja TS Kaupungissa.

Kommentit