Tilaa Lehti!

Kaleva saa hyväntuulisen pikkuveljen

Ajankohtaiset

Kaleva julkaisee tänään ensimmäisen numeron Kale!-nimistä kaupunkilehteä. Kalevan ”pikkuveljeä” jaetaan Oulun alueella niihin talouksiin, joihin ei tule Kalevaa. Tarkoituksena on houkutella maakuntalehdelle lisää tilaajia.

– Tavoittelemme uusia kohderyhmiä ja haluamme vahvistaa Kalevan asemaa oman alueemme mediana, molempien lehtien päätoimittaja Kyösti Karvonen sanoo.

Kale!:n painos on 30 000 kappaletta, ja se ilmestyy tabloidina kerran viikossa torstaisin. Lehti tahtoo Karvosen mukaan olla hyväntuulinen ja ”ei-ryppyotsainen”.

– Pyrimme irti nykyajalle kovin tyypillisestä negatiivisuudesta.

Kale!:a tekee yksi tuottaja. Sisältöjä ostetaan freelancereilta, ja myös lukijat otetaan mukaan lehden tekoon. Lisäksi lehdessä julkaistaan joitain Kalevan juttuja.

”Tavoittelemme uusia kohderyhmiä ja haluamme vahvistaa Kalevan asemaa oman alueemme mediana.”

– Tämä on samalla näyte isoveljen osaamisesta.

Liiketoimintajohtaja Juha Väyrysen mukaan tavoitteena on luonnollisesti myös lisätä mainostuloja. Lehteä tarjotaan sekä oululaisille että valtakunnallisille mainostajille.

– Lukijapuolella kohderyhmänä ovat 25–45-vuotiaat yhden tai kahden hengen kotitaloudet sekä lapsiperheet Oulu-keskeisesti. Kun tavoitamme tämän joukon paremmin, mainostajat saavat siitä lisäarvoa. Myymme myös hybridipakettia, johon kuuluu Kale!:n kohderyhmä sekä sama ryhmä verkossa, Väyrynen sanoo.

Kale! julkaistaan myös näköislehtenä. Lisäksi Kale! näkyy Kaleva.fi:ssä ja Kalevan sosiaalisen median kanavissa.

Useilla muilla lehdillä on samankaltaisia ratkaisuja: esimerkiksi Helsingin Sanomilla Mesta, Aamulehdellä Moro, Turun Sanomilla TS Kaupunki ja Karjalaisella Perjantainen.

Lisää aiheesta

Uusin lehti

Tilaa uutiskirje

Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.