Paikallislehdistä valitaan tänä syksynä ensimmäistä kertaa vuoden mediamyyjä. Suomen Paikallismediat Oy:n järjestämässä Myyntitykki-kilpailussa etsitään tuloksellista, innovatiivista ja sinnikästä myyjää, joka on myös vankkumaton paikallislehden puolestapuhuja.
Kilpailulla halutaan kiinnittää huomiota myynnin ammattilaisten tekemään työhön ja löytää esimerkkejä onnistumisista, joista muutkin voisivat ammentaa.
– Myyjää saa ehdottaa kuka tahansa omasta työyhteisöstään, joko työkaveria tai alaistaan. Mikään ei estä ehdottamasta myöskään myyjää naapurilehdestä tai itseäänkään, toimitusjohtaja Sari Kuusinen sanoo.
”Vaikeuksien kautta voittoon -tapausesimerkit ovat tervetulleita.”
Ehdotukset pitää perustella hyvin.
– Erityisesti odotamme esimerkkejä myyjän onnistumisista ja pieniä selostuksia esimerkiksi hänen ideointi-innokkuudestaan ja toisaalta näiden ideoiden toteuttamisesta. Vaikeuksien kautta voittoon -tapausesimerkit ovat tervetulleita, kertoo hallituksen jäsen Outi Saarinen.
Vuoden mediamyyjän valitsee Suomen Paikallismedioiden hallitus ja sen kehitys- ja markkinointiryhmä. Myyntitykki palkitaan Sanomalehtien Liiton järjestämillä Suurilla Lehtipäivillä Porvoossa 3. marraskuuta.
Parhaat Myyntitykki-tarinat kuullaan Suomen Paikallismedioiden järjestämässä myyjien verkostoitumis- ja koulutuspäivässä 27. tammikuuta. Koulutuspäivässä lanseerataan myös valtakunnallisen paikallislehtien vahvuuksista tehdyn tutkimuksen tulokset.
Ehdotukset Vuoden mediamyyjäksi perusteluineen voi lähettää 15.10. mennessä osoitteeseen [email protected].