Kauppatieteiden maisteri Kaija Sinko on nimitetty Levikintarkastuksen toimitusjohtajaksi.
Sinko siirtyi uuteen tehtäväänsä elokuun alussa Sanoma Magazines Finlandilta, jossa hän työskenteli lähes kymmenen vuotta. Viimeksi Sinko vastasi suunnittelupäällikkönä irtonumeromyynnin koordinoinnista ja levikkiennusteiden tekemisestä. Aiemmin hän on ostanut ja hyödyntänyt markkina- ja mediatutkimuksia aikakauslehtikustantajan leivissä.
Urallaan Sinko on suunnitellut mediatoimistoissa mainoskampanjoita myös sanomalehtiä hyödyntäen.
– Levikintarkastuksen asiakkaan näkökulma on hyvin tuttu, hän sanoo.
Myös Levikintarkastuksessa tämän hetken polttava kysymys on digitalisoituminen.
– Koko läntinen maailma on samassa tilanteessa; on painettua maksullista levikkiä mutta myös maksettua digitaalista levikkiä. Kaikki tämä on saatava osaksi lehtien kokonaislevikkiä ja kokonaislukijamäärää niin, että on helposti ymmärrettävissä mitä ja miten me mittaamme.
– Haemme koko ajan erilaisia malleja maailmalta.
Levikintarkastus tuottaa tietoa sanoma- ja aikakauslehtien printti- ja digilevikeistä. Lisäksi se teettää vuosittain Kansallisen Mediatutkimuksen, joka kokoaa kyselytutkimukseen perustuvaa tietoa lehtien lukijamääristä.
– Verkosta saadaan koko ajan tietoa klikkauksista. Me tuotamme kuitenkin paljon tarkempaa tietoa lehtien lukijoista ja siitä, miten verkkosivuilla käydään. Haastattelujen määrä, jonka me keräämme lukujen taustaksi, on maailmanlaajuisesti ihan huippuluokkaa.
Levikintarkastuksen aiempi toimitusjohtaja Ullamaija Arasto jää eläkkeelle.