Painettujen kaupunkilehtien vuosi lähti kirkkaasti liikkeelle. Mainontapanostukset niissä nousivat tammikuussa kymmenen prosenttia verrattuna edellisvuoden tammikuuhun.
Mainonta painetuissa, tilattavissa sanomalehdissä laski vastaavana ajanjaksona lähes saman verran eli yhdeksän prosenttia.
Kantar TNS:n tänään julkistamien lukujen mukaan verkkomainonta nousi tammikuussa reilut viisi prosenttia. Lukua kasvattivat luokitellut ilmoitukset sekä display-mainonta, kun taas video-, mobiili- ja natiivimainonta laskivat.
Muita kasvajia olivat ulkomainonta (33 %), elokuvamainonta (12 %) ja radiomainonta (1 %).
Kokonaisuudessa tammikuun mediamainonta oli prosentin miinuksella vuoden takaiseen verrattuna.
Viime vuosi meni painetuilla kaupunkilehdilläkin miinustunnelmissa: ne menettivät mainontaa kolme prosenttia edellisvuoteen verrattuna.