vaalit
mediamyynti
Aluevaalit tuottivat monen lehden mediamyynnissä yli odotusten: ”Vaalit tekivät henkisesti tosi hyvän startin vuoteen”
27.01.2022
mainonta
Mediamainonta kasvoi vaalien avulla ja ilman
27.05.2019
faktantarkistus
Faktantarkistus on vaikuttanut julkiseen keskusteluun – ”Ehdokkaat tietävät, että heidän sanomisiaan tullaan syynäämään”
28.03.2019
journalismi
Faktantarkistus nousi vaalien ilmiöksi, mutta miten se tapahtuu uskottavasti reaaliajassa?
01.02.2018
verkko
Verkosto luo uutta vaaliuutisointia
04.10.2016
Politiikan toimittaja pysyy värittömänä
11.09.2012
Ehdokkaiden arvosana lehdille: 8
16.01.2012
Vaalirahalaskun aika
15.04.2011
Vaalikoneilla asiaan kiinni
15.02.2011
Aatteet ja vastakkainasettelut esiin
18.01.2011
Luetuimmat
Digilukemista hallitsee otsikoiden silmäily ja keskittymisen vaikeus: Lehtien pitäisi keksiä tapoja helpottaa journalismin kulutusta
Laadukas journalismi ei vielä ole liikeidea
Pitkään lehden halutuin juttupaikka oli sunnuntain pääuutissivu: Nyt toimitukset kilpailevat vastaanotosta ”algoritmien premillä” ja ryhmächättien pimennoissa
Lapin Kansan ratkaisu puolittaa paperilehden ilmestymispäivät kolmeen ja tarjota uniikkia näköislehteä on Suomessa ennennäkemätön. Ruotsissa on jo saatu tottua printin karsimiseen ja jopa uusiin vain verkossa ilmestyviin näköislehtimedioihin.
Journalistista laatua ei voi ulkoistaa lukijoiden päätettäväksi
22.08.2024
22.08.2024
29.08.2024
12.09.2024
27.08.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.