analytiikka
mittaaminen
Journalistista laatua ei voi ulkoistaa lukijoiden päätettäväksi
27.08.2024
maksuhalukkuus
Tehtävänä maksuhalukkuuden herättäminen – ”Journalistinen itsenäisyys ei ole millään tavalla uhattuna”
08.08.2024
verkkoliikenne
Liikenne Googlesta kasvaa ja Facebookista laskee, mutta valtavastakaan määrästä väkeä ”ei välttämättä jää käteen mitään”
07.03.2024
ratkaisut
Esillepano on verkkotekemisen suurin kompastuskivi: Savon Sanomien digipäällikkö Jussi Murtasaari jakaa tapoja parantaa suoritusta
18.11.2021
yleisö
Toimittajat tekevät analytiikasta liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä yleisöstä
28.10.2021
ratkaisut
Rynnäköstä rynnäkköön: Iltalehden toimitus elää kävijäpiikeistä, jotka tiedetään minuuttien tarkkuudella etukäteen
02.09.2021
mainonta
Piilaakson digijättien mainoskoneessa on iso vika, jonka paljastaminen pelastaa kotimaisen median
27.05.2021
ratkaisut
Kuusi toimitusta avaa analytiikan käyttöään: Sitouttaminen ja vaikuttavuus kiinnostavat, yksittäisellä jutulla on liikaa painoarvoa, väärillä valinnoilla menee herkästi metsään
04.03.2021
Henkilö
Mikä on jutun merkitys? Kalle Pirhosta kiinnostaa nyt journalismin vaikuttavuuden mittaaminen
12.11.2020
analytiikka
Datalähtöinen toimitus metsästää kiinnostavaa sisältöä ja se pelastaa journalismin
05.11.2020
Lisää
Luetuimmat
Kymmenet toimittajaopiskelijat nimesivät esikuviaan – kärjessä Jaakko Keso, Tinttikin mainittu
Digitilausguru Oxfordista havainnoi Suomi-mediaa: luovaa työtä johdetaan kuin tehtaassa mutta maa on digikehityksen ”uusi tiikeri”
Monen uutismedian tavoittavuus hyppäsi, isot eivät kasva – kysyimme, mikä lukuja selittää
Journalismilla on kouluissa paha maineongelma
Hillan lehdissä halutaan lisätä ryhmätyötä yli toimitusten rajojen ja haaveillaan vaihto-ohjelmasta mediatalojen välillä. Maija Ahonen ja Antti Savela totesivat, että parityö sattumalta valitun tekijän kanssa toimi.
26.09.2024
03.10.2024
20.09.2024
25.09.2024
18.09.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.