Tilaa Lehti!

”Paljon on markkinoitava, jotta asiakkaat ottavat ratkaisun laajasti käyttöön”: Kysyimme, kiinnostaako alan yhteinen kirjautuminen

Mediatalo Keskisuomalaisen Kirsi Hakaniemi, Kaleva Median Niiles Nousuniemi ja Hilla Groupin Anniina Jeskanen. Kuvankäsittely: Janne Hulkkonen
Ajankohtaiset

Media-alalle on pitkään valmisteltu yhteistä tunnistautumisratkaisua, jonka avulla yleisö pääsisi kirjautumaan samoilla tunnuksilla eri palveluihin. Nyt Alma Media ja Yle ovat mukana osuuskunnassa, joka tähtää kansallisen digitaalisen kirjautumispalvelun lanseeraamiseen. Mukaan halutaan mahdollisimman laajasti mediaa ja myös muita toimijoita. Kysyimme, kiinnostaako yhteistyö mediataloja.

Kirsi Hakaniemi
Mediatalo Keskisuomalaisen digitaalisen liiketoiminnan johtaja

”Suhtaudumme hankkeeseen positiivisesti, mutta lopullinen päätös tehdään, kun olemme päässeet testaamaan järjestelmää. Kirjautumisratkaisussa kiinnostaa helppous asiakkaan näkökulmasta: samoilla tunnuksilla pystyy kirjautumaan eri mediapalveluihin. Samalla pääsemme haastamaan social login -malleja, kuten Facebook-tunnuksilla kirjautumista, joissa asiakkuudet valuvat kansainvälisten jättien haltuun. Paljon on tietysti tehtävä markkinointia, jotta asiakkaat ottavat ratkaisun laajasti käyttöön. Tässä kuitenkin Yle ja Alma ovat hyviä ajureita, ja jo heillä on paljon asiakkaita.” 

Niiles Nousuniemi
Kaleva Median sisältöliike­toiminnan johtaja

”Seuraamme ratkaisua mielenkiinnolla ja toivomme, että se hyödyttää erilaisia toimijoita alalla. Keskeisin syy, miksi emme ole lähdössä siihen ensimmäisenä mukaan, on se, että meillä on omia ponnistuksia liittyen järjestelmien päivittämiseen. Yhteinen kirjautumisratkaisu ei priorisoidu kärkeen. Kirjautuneen käytön merkitys on totta kai meilläkin kasvussa.”

Anniina Jeskanen
Hilla Groupin digipäällikkö

”Hilla Groupissa seurataan kyllä osuuskuntaa kiinnostuneina, ja on seurattu yhteisen kirjautumisen prosessia alkuvaiheista asti. Emme vielä ole mukana yhteisessä järjestelmässä, mutta emme sulje sitä vaihtoehtoa pois. Tällä hetkellä meille on tärkeää saada Hilla Groupin asiakkuudet yhteiseen kirjautumiseen, jopa niin että lehtibrändien asiakkaat pystyvät samalla tunnuksella käyttämään muita konsernin digitaalisia palveluita.”

Lisää aiheesta

Uusin lehti

Tilaa uutiskirje

Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.