tutkiva journalismi
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2023/09/lavia-karki-2-2048x1366.jpg)
tutkiva journalismi
Lapin Kansan Niina Lavia löysi tutkivaan juttuunsa haastateltavat LinkedInistä: Lehti käänsi kausityöläisten oloista kertovan jutun englanniksi
07.09.2023
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2023/08/jarno-liski_verkkoon.jpg)
tutkiva journalismi
Osa yleisöstä ei ymmärrä tutkivaa journalismia, mutta eipä näytä ymmärtävän moni toimittajistakaan
17.08.2023
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2023/04/Gallup_valmis-2048x1279.jpg)
tutkiva journalismi
”Taustoittaminen ja suunnittelu on tehtävä muiden työtehtävien lomassa”: Kysyimme Lumilapio-ehdokkailta, miten paikalliseen tutkivaan journalismiin löytyy aikaa
26.04.2023
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2023/01/kutivus-teoria-ja-kaytanto-_juttuun-kopio-2048x1072.png)
tutkiva journalismi
Tekstianalyysityökalut auttavat löytämään tietomassasta uutisia
11.01.2023
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2022/09/69A9404-2048x1365.jpg)
tutkiva journalismi
"En ymmärrä löysää journalismia": Tutkiva journalisti Outi Salovaara kertoo, millaista on kysyä jatkuvasti ikäviä kysymyksiä
08.09.2022
Luetuimmat
Näin poliisi haksahti Kremlin myötäilijän ansaan
Maria Lassila-Merisalo luki kahteen kertaan kaikki verkosta poistetut Matti Kuuselan jutut – löytyi mustavalkoinen maailmankuva, lisää sepitettä ja aika vähän tekstejä, jotka voi lukea kirjaimellisesti
Paikallislehdet palkkasivat tutkivan journalistin pöyhimään energiayhtiön omistusjärjestelyitä – Suomen Lehdistö selvitti, miten uutismediatukea on käytetty
Jos printin julkaiseminen lopetettaisiin nyt, digitilausten hintoja pitäisi nostaa reippaasti: Kaleva Median Juha Laakkonen uskoo jopa takavuosien kannattavuuksiin digissä
Printissä mainonta on ollut jopa syy tilata – miten sama toimisi digissä?
12.06.2024
18.06.2024
06.06.2024
13.06.2024
05.06.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.