tutkimus
tutkimus
Digilukemista hallitsee otsikoiden silmäily ja keskittymisen vaikeus: Lehtien pitäisi keksiä tapoja helpottaa journalismin kulutusta
22.08.2024
tutkimus
Mikä määrä yhteissisältöjä on liikaa? Päätoimittajat kommentoivat tuoreen tutkimuksen tuloksia: "Haluammeko nähdä STT:n isona pahana sutena?"
26.03.2024
tutkimus
Etätyö jakaa journalisteja voimakkaasti: "Luovuuden tukeminen etänä asettaa ihan uusia vaatimuksia esimiehille"
17.01.2024
tutkimus
Päätoimittajat eivät käytä aikaa osaamisensa kehittämiseen
04.01.2024
tutkimus
Editoinnin paino-arvo on noussut: Ilta-Sanomat lisäsi työvoimaa editointiin tänä syksynä
30.11.2023
tutkimus
Journalistisen prosessin läpinäkyvyys ei lisääkään luottamusta
13.09.2023
tutkimus
Printin ja verkon käyttötavat eroavat toisistaan, ja siksi analytiikka voi johtaa harhaan
07.09.2023
tutkimus
Mittari kertoo, ketkä puhuvat mediassa: ”Kun tavoitellaan mahdollisimman suuria yleisöjä, on riski, että moniäänisyys kärsii”
25.05.2023
tutkimus
”Loppujen lopuksi mediaa ei pysty ohjailemaan”: Viestintätoimistojen palveluille on kasvavaa kysyntää, vaikka niiden vaikutusta politiikkaan on vaikea mitata.
21.04.2023
tutkimus
Toimituksissa keskitytään sisältöjen, ei työkuorman, johtamiseen, vaikka jaksamisen ongelmia tunnistetaan aiempaa paremmin
08.09.2022
Lisää
Luetuimmat
Tutkija näkee yleisölähtöisessä journalismissa uhkia. Helsingin Sanomien toimituspäällikkö taas pitää maksuhalukkuuden herättämistä synonyymina kiinnostavalle ja yllättävälle journalismille.
DEI-tavoitteiden ja toimitusten välissä on oltava palomuuri: Näin muissa mediataloissa ajatellaan monimuotoisuudesta ja Yle-kohusta
Digilukemista hallitsee otsikoiden silmäily ja keskittymisen vaikeus: Lehtien pitäisi keksiä tapoja helpottaa journalismin kulutusta
Miksi Suomeen ei synny journalistisia startupeja?
Laadukas journalismi ei vielä ole liikeidea
08.08.2024
08.08.2024
22.08.2024
08.08.2024
22.08.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.