Sulje

Tabloidi poiki tilauksia

Markkinointi

Reilu viikko sitten pienempään sivukokoon siirtynyt Keskisuomalainen on onnistunut saamaan tabloidikampanjallaan jopa muutamia tuhansia uusia tilauksia, kertoo varapäätoimittaja Inkeri Pasanen. Peruutuksia sen sijaan on tullut vain parisenkymmentä.

Pasasen mukaan tabloiditilausten myynti aloitettiin kaksi viikkoa ennen formaattimuutosta ja hyvä tulos on ollut positiivinen yllätys.

– Asetimme tavoitteeksi, että kun uusi lehti ilmestyy, kaikki keskisuomalaiset saavat sen käsiinsä. Ilmestymispäivänä meillä oli peittojakelu Keski-Suomessa. Seuraavina päivinä Jyväskylän Ladun talkoolaiset jakoivat lehteä eri puolilla Jyväskylää muun muassa bussipysäkeillä aamuliikenteessä.

Samaan aikaan Keskisuomalaisen kanssa tabloidiin siirtyivät myös Savon Sanomat, Karjalainen ja Etelä-Suomen Sanomat. Kukin lehti julkaisi jo marraskuussa yhden näytetabloidin, josta kerättiin lukijapalautetta bussikiertueilla.

”Asetimme tavoitteeksi, että kun uusi lehti ilmestyy, kaikki keskisuomalaiset saavat sen käsiinsä.”

– Palautteesta oli paljon hyötyä, Pasanen sanoo.

Keskisuomalaisessa lisättiin lukijoiden kommenttien perusteella muun muassa nimiön näkyvyyttä ja tehtiin muutoksia sääsisältöihin ja sarjakuviin. Testitabloidista saatiin myös vahvistus siitä, että lukijat hyväksyvät urheilun siirron uutisosaan.

Varsinaisen tabloidimuutoksen jälkeen lukijapalaute on ollut pääsääntöisesti myönteistä.

Kommentit