Painetun uutismedian mainonta kasvoi marraskuussa. Kantar TNS:n kuukausittaisen seurannan mukaan sanomalehdet saivat mainonnasta 1,2 prosenttia ja kaupunkilehdet 5,5 prosenttia enemmän tuloja kuin viime vuoden marraskuussa.
Verkkomainonta, joka kattaa myös sanomalehtien digitaalisen mainonnan, kasvoi 11,1 prosenttia. Marraskuun suurin voittaja oli ulkomainonta (+14,8 prosenttia).
Mainonta kasvoi kokonaisuutena viime kuussa 1,3 prosenttia.
Kuluva vuosi on ollut marraskuun loppuun mennessä painettujen lehtien kannalta heikko. Painetut sanomalehdet ovat miinuksella 4,4 prosenttia, kaupunkilehdet 5,5 prosenttia ja aikakauslehdet 10,0 prosenttia.
Suurin kasvaja on verkkomedia 13,1 prosentilla.
TNS:n tilastoista käy ilmi myös, että mainonnan sivuissa ja palstamillimetreissä mitattu volyymi kehittyy positiivisemmin kuin siitä saadut tulot.
Tänä vuonna eniten mainontaansa on kasvattanut vähittäiskauppa (4,2 prosenttia), kun taas merkkimainonta on ollut miinuksella (-2,4 prosenttia). Luokiteltu ilmoittelu on pysynyt lähes entisellään (-0,1 prosenttia).