Sulje

Paikallislehdet nostavat yhdessä profiiliaan

paikallislehdet
Paikallislehtien kampanjan ideana on kertoa, että niillä on yhteensä noin kaksi miljoonaa lukijaa

Paikallislehtien kampanjan ideana on kertoa, että niillä on yhteensä noin kaksi miljoonaa lukijaa.

Paikallislehdet ovat lisänneet yhteistyötä markkinoinnissa.

Markkinointi- ja mediamyyntiketju Suomen Paikallismediat ja Paikallislehtien Päätoimittajayhdistys aloittivat loppuvuonna profiilinnostatuskampanjan markkinoimalla omia lehtiään.

Kampanjan ideana on korostaa sitä, että paikallislehdillä on yhteensä jopa pari miljoonaa lukijaa. Siihen kuuluu kaksi omissa lehdissä julkaistavaa ilmoitussarjaa, bannereita ja lehtijuttu.

Meidän on tarkoitus tuoda systemaattisesti paikallislehden arvoa esille. Kuka kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse?

– Meidän on tarkoitus tuoda systemaattisesti paikallislehden arvoa esille. Kuka kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse? Suomen Paikallismedioiden toimitusjohtaja Sari Kuusinen sanoo.

Kuusisen mukaan lehdet ovat ottaneet kampanjan hyvin vastaan, ja parhaillaan on tekeillä uusia ilmoituksia.

– Lehdet kautta Suomen ovat odotelleet juuri tällaista uutta potkua, sanoo Päätoimittajayhdistyksen puheenjohtaja, Itä-Hämeen päätoimittaja Jari Niemi.

Profiilinnostatuskampanja on Paikallismedioihin vasta perustetun markkinointityöryhmän ensimmäinen projekti. Ryhmä kokoontuu kolmesta neljään kertaan vuodessa.

Ryhmään kuuluva Loimaan Lehden päätoimittaja Kati Uusitalo sanoo, että jatkossa tavoitteena on löytää ilmoittajia, joita ei kiinnosta vain yksi lehti vaan lehdet alueellisesti tai valtakunnallisesti.

Seuraava ponnistus on kesäasukaskampanja.

– Keräämme lehdiltä tietoa niiden kesäasukasjakeluiden ajankohdista ja hyödynnämme niitä ilmoitusmarkkinoinnissa, Sari Kuusinen kertoo.

Kommentit