Sulje

Mainostajat valitsivat suosikkikampanjansa

Millaista on hyvä mainonta? Kolme mainostajaa avaa näkemyksiään ja valitsi suosikkinsa.

Toimitusjohtaja Tapani Funke, Helkama-Auto: Hyvä mainonta toteuttaa tavoitteet. Maallikko arvioi mainonnassa visuaalisia ratkaisuja, ammattilainen katsoo asiaa tavoitteiden kautta. Ihmismielen shortlistalle mahtuu kolmesta viiteen samaa tuotetta ja sinne on tavoiteltavaa päästä.

Markkinointipäällikkö Walter Ihander, Vepsäläinen: Mainonnassa erottuminen lähtee tekemisen laadusta ja hyvästä suunnittelusta. Yllätyksellisyys on hyvä juttu. Tabloidiformaatissa viestin terävyys korostuu entisestään. Ilmoittelu ilmoittelun vuoksi ei ole mistään kotoisin. Silloin on riski, että ilmoitus muuttuu pelkäksi ”tapetiksi”.

Osastonjohtaja Tia Yrjölä, Berner Kulutustavarat: Hyvä mainonta on brändin näköistä. Se pysäyttää ja rakentaa sellaista lisäarvoa, joka saa kuluttajan valitsemaan tuotteen yhä uudelleen.

 

Lue lisää mainostajien näkemyksistä Suomen Lehdistöstä 3/2012.

 

Helkama-Auton toimitusjohtaja Tapani Funken valinta: Valion mustaleima. "Hain esimerkin aika kaukaa, mutta tämä mainos liittyy niihin harvoihin mielessä elämään jääneisiin kampanjoihin. Oletan, että tässä tavoite oli nimenomaan saada paikka ihmisten mielissä muuttamalla mielikuvaa. Toteutus on tyylipuhdas." (Tekijät: SEK, AD Leena Periaho ja copy Sari Mikkonen-Mannila)

 

Tia Yrjölän valinta: Stora Enso. "StoraEnson Rethink-kampanja on ihaltava esimerkki liiketoimintalähtöisestä muutosprosessista, etukenosta ja ennakoinnista, jossa koko organisaatio laittaa itsensä peliin. " (Tekijät: N2, AD Brian Kaszonyi ja copy Jani Pösö)

 

Walter Ihanderin valinta: Air Finland. ”Air Finland käyttää pieniä ilmoituksia, jotka erottuvat hyvin sivulta. Oma ilme jatkuu kautta linjan. Retrotyyli puree fontteineen, väreineen, piirrettyine ja tyylitellyine ihmishahmoineen. Koko ei takaa onnistumista, hyvä ja erottuva tyyli takaa huomion.” (Tekijät: Dynamo, AD Ilkka Kärkkäinen ja copy Mikko Kaivo-oja.)

Kommentit