Tilaa Lehti!

Mainonta laski edelleen

Mainonnan heikko tammikuu sai jatkoa myös helmikuussa.

Ajankohtaiset

Mediamainonnan kokonaismäärä laski helmikuussa 6,9 prosenttia vuoden 2016 helmikuuhun verrattuna. Aikakauslehdille tuli miinusta 18,2, painetuille sanomalehdille 13,4, televisiolle 9,9 ja kaupunki- ja noutolehdille 2,7 prosenttia.

Verkkomainontakin kasvoi helmikuussa vain 2,9 prosenttia.

Sen lisäksi mainospanostukset lisääntyivät radiossa (2,1 %), ulkomainonnassa (9,8 %) ja eniten elokuvamainonnassa (29,9 %).

Luvut tuottaa Kantar TNS.

> Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje.

Lisää aiheesta

Uusin lehti

Tilaa uutiskirje

Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.