Tilaa Uutiskirje!

Keskisuomalaisen mainoksia busseihin

Ajankohtaiset

Keskisuomalainen Oyj aikoo ostaa enemmistöomistuksen mainosmediayhtiö Neonmedia Oy:stä. Kaupat on tarkoitus solmia elokuussa.

Neonmedialla on digitaalisia mainosnäyttöjä paikallis- ja pikavuoroliikenteen linja-autoissa sekä ulkomainoskohteissa eri puolilla Suomea.

Kaupan myötä Keskisuomalainen-konsernin mainoksia ja journalistisia juttuja voi tulla näkyviin bussien digitaalisille näytöille ja tulevaisuudessa myös ulkomainoskohteisiin.

– Kyseessä on vasta kaupan aiesopimus, mutta tämä on toivottavasti meille yksi uusi kanava tavoittaa media-asiakkaita ja miksei myös kuluttajia journalistisilla sisällöillä, kertoo Mediatalo Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

Yhteistyön myötä mainosten ja journalististen juttujen kohdentamisessa voidaan hyödyntää paikkatietoa.

”Kun bussi tulee Lahteen, niin siellä näkyy alueen mainostarjontaa ja vaikka Etelä-Suomen Sanomien uutisia.”

– Voimme tarjota kaupallisia ja myös muita sisältöjä kuluttajalle paikkasidonnaisesti. Kun bussi tulee Lahteen, niin siellä näkyy alueen mainostarjontaa ja vaikka Etelä-Suomen Sanomien uutisia, Kangaskorpi sanoo.

Keskisuomalainen-konserni pyrkii laajentamaan digitaalista liiketoimintaansa. Millainen merkitys Neonmedia-kaupalla on toteutuessaan liiketoimintaan?

– Liikevaihdollisesti ainakin alkuvaiheessa aika pieni, mutta henkisesti selvästi isompi. Kauppa alleviivaa tahtoamme ja kykyämme laajentaa tarjontaamme merkittävästi myös digitaalisesti, Kangaskorpi toteaa.

Keskisuomalainen-konsernin sisältöjä on jo parin vuoden ajan näkynyt huoltoasemien digitaalisilla näyttötauluilla. Huoltoasemien näyttöjä operoi ESA Digital, jonka Keskisuomalainen osti osana Mediatalo ESAa syksyllä 2016.

Kangaskorpi näkee ESA Digitalin ja Neonmedian toimintojen tukevan toisiaan.

– Synergioita on paljonkin. Voimme entistä paremmin kohdentaa ilmoittelua yhdistelemällä eri medioitamme. ESA Digitalin liiketoiminta perustuu aivan samalla tavalla digitaalisiin näyttöpintoihin kuin uusi tuleva liiketoiminta.

Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Tilaa Suomen Lehdistö.

Lisää aiheesta

Uusin lehti

Tilaa uutiskirje

Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.

Podcast