Sulje

Kenttämyynti vetää Sanoman maakuntalehdissä

Sanoma Lehtimedia uudisti viime vuonna tapahtumakonseptinsa.

Yhtiö teki jaon kahteen.

Marketeissa ja messuilla, joissa ihmiset ovat liikkeellä ostostarkoituksessa, lehden edustajat keskittyvät myyntiin eivätkä esimerkiksi jaa samalla ilmapalloja.

Sen sijaan massatapahtumissa, huvipuistoissa ja lukijapäivissä haetaan näkyvyyttä lehtibrändille.

Viime vuonna Sanoman maakuntalehdet lisäsivät myös osallistumista tapahtumiin, aloittivat yhteistyön ulkopuolisen promootiotoimiston kanssa ja vaihtoivat tapahtumamyyjien tuntipalkan provisioon.

Miten uusi konsepti sitten on toiminut?

Sanoma Lehtimedian myyntipäällikön Harri Koskisen mukaan Etelä-Saimaa, Kouvolan Sanomat ja Kymen Sanomat saanevat tänä vuonna edellisvuoteen verrattuna kymmenkertaisen määrän eli noin 3000 tilausta tapahtumista.

Kenttämyynti on lisäksi Sanoman maakuntalehtien ainoa kasvava levikkimyynnin kanava.

Kasvokkaisen myynnin tehosta kertoo, ettei alennusprosentin laskeminen alkusyksystä 40:stä 25:teen vaikuttanut myyntiin lainkaan.

Lue parikymmentä muuta lukijamarkkinoinnin ideaa Suomen Lehdistöstä 11/2012.

 

Kommentit