Sulje

HSS Media saa Anna-Mari Karhusesta markkinointitaustaisen johtajan

Ruotsinkielisiä sanomalehtiä Pohjanmaalla kustantava HSS Media on nimittänyt toimitusjohtajakseen Anna-Mari Karhusen.

Karhunen on työskennellyt markkinointijohtajana it-palveluyhtiö Efectessä ja toiminut mediatoimisto Caratin sekä digitoimisto Isobarin johtotehtävissä. Hän aloittaa toimitusjohtajana lokakuun alussa.

Vuonna 1977 syntynyt Karhunen on opiskellut kauppatieteiden maisteriksi Hankenilla. Vasabladetin mukaan tehtävään headhuntattu helsinkiläinen Karhunen on yhtiön toistaiseksi nuorin toimitusjohtaja, joka alkaa ensimmäiseksi kehittää yhteistyötä mainostajien kanssa.

Nimitystiedotteessa Karhunen kertoo kiinnostuneensa tehtävästä, koska pitää HSS Median lehtiä erinomaisina.

– Digitalisaatio on mediatoimialan tärkein haaste, mutta sisältö ratkaisee myös digitaalisessa maailmassa, Karhunen sanoo.

Valitsijat arvostivat Karhusessa media- ja markkinointialan tuntemusta sekä hänen johtamisosaamistaan.

– Hän on johtanut useita digitalisointiprosesseja ja on taitava johtamaan muutoksissa olevia organisaatioita, HSS Median hallituksen puheenjohtaja Henry Backlund sanoo tiedotteessa.

HSS Median vt. toimitusjohtajana on keväästä lähtien toiminut media-alan yrittäjä ja konsultti Thomas Peterssohn Ruotsista. Yhtiön aiempi toimitusjohtaja Svante Wahlbeck siirtyi muun muassa Hufvudstadsbladetia kustantavan KSF Median toimitusjohtajaksi maaliskuussa.

HSS Media julkaisee Pohjanmaalla Vasabladetia, Österbottens Tidningiä ja Syd-Österbottenia sekä digitaalisia palveluita.

Oikaisu 25.8.2017: Jutussa luku virheellisesti, että Karhunen olisi syntynyt vuonna 1997.

Tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje.

Kommentit