Sulje

HSS Media kokoaa bloggarit

bloggaus

Idea lifestyle-sivustoon lähti kolmen työntekijän blogi-harrastuksesta. Ruotsinkielistä yleisöä tavoitteleva Sevendays.fi kerää tuloja sponsoroiduista sisällöistä.

Pohjanmaalla ruotsinkielisiä sanomalehtiä kustantava HSS Media avaa huomenna ystävänpäivänä Sevendays.fi-palvelun. Se kokoaa toimitettua ja bloggareiden tuottamaa lifestyle-sisältöä.

Syksyllä mediatalo käynnisti hakuprosessin, jossa 60 halukkaan joukosta mukaan valittiin 28 eri-ikäistä bloginpitäjää. Valittujen aiheet vaihtelevat tatuoinnista treenamiseen.

Sivustolle tulee myös säännöllisiä podcasteja, kolumneja sekä sopivia sisältöjä HSS Median lehtien tarjonnasta.

Meillä on verkossa paljon sisältöä, joka hukkuu päivittäiseen uutisvirtaan: reseptejä, sisustusjuttuja, muotia. Haluamme näille jutuille paikan, jossa ne voivat elää pidempään.

– Meillä on verkossa paljon sisältöä, joka hukkuu päivittäiseen uutisvirtaan: reseptejä, sisustusjuttuja, muotia. Haluamme näille jutuille paikan, jossa ne voivat elää pidempään, markkinointikoordinaattori Anna-Lena Nyfors-Norrgård sanoo.

Yksi Sevendaysin ideoista on Pohjanmaan oma versio Humans of New York -blogista: People of Österbotten -osiossa kuvataan ja haastatellaan pohjanmaalaisia yksi kerrallaan.

Sevendaysin kohderyhmänä ovat kuitenkin kaikki ruotsia ymmärtävät, eivät vain pohjalaiset.

– Haluamme tavoittaa ihmisiä, jotka eivät käy uutissivustoillamme, Nyfors-Norrgård kertoo.

Idean takana on kolme HSS Median työntekijää, jotka pitävät vapaa-aikanaan blogia. Nyfors-Norrgårdin lisäksi sivustoa pyörittävät digipuolen myyntipäällikkö Anna Snickars ja kaupallisten sisältöjen tuottaja Linn Jung.

Osa palvelun blogeista on valmiiksi suosittuja, kuten Jungin palkittu Mama’s got the magic.

HSS Media myy Sevendays.fi:hin bannereita ja advertoriaaleja. Bloggareilta voi myös ostaa sponsoroituja postauksia.

Lehtikustantaja on tehnyt jokaisen bloggarin kanssa sopimuksen siitä, miten sponsoroinneista ja bannereista tulleet tuotot jaetaan.

Nyfors-Norrgårdilla on kokemusta sponsoroinnista oman sisustusbloginsa pitäjänä. Hän on tehnyt yhteistyötä muun muassa Vaasan Prisman kanssa. Joulukuussa hän valikoi myymälästä makuunsa sopivia sisustustuotteita, asetteli ne kotonaan kauniisti ja julkaisi kuvia ja tekstin. Postaus oli suosittu.

– Yritys ei voi vain tilata tekstiä bloggarilta ja kertoa, miten täytyy kirjoittaa. Keskustelen asiakkaan kanssa, ja idean täytyy tuntua hyvältä minustakin. Muuten teksti ei ole uskottava lukijallekaan.

Kommentit