yleisö
Yleisöt
Uutismedian kannattaa miettiä rajattuja yleisöjä ja pienentää yleisuutisten roolia, sanoo digitaalisen tulonmuodostuksen asiantuntija – Missä määrin sellainen on järkevää?
11.01.2024
ratkaisut
Kulttuurisisältö tuo joinakin päivinä eniten digitilauksia Hamburger Abendblattissa: Toimitus pyrkii tunnistamaan pienet yleisöt ja palvelunäkökulman – sekä lisäsi kritiikkiä
13.12.2023
tutkimus
Printin ja verkon käyttötavat eroavat toisistaan, ja siksi analytiikka voi johtaa harhaan
07.09.2023
yleisönosasto
Mielipidetekstit tuottavat toimituksissa työtä ja päänvaivaa: "Julkaisematta jättäminen saattaa johtaa painostukseen"
23.02.2023
yleisö
Toimittajat tekevät analytiikasta liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä yleisöstä
28.10.2021
mediankäyttö
Tällaisia ovat suomalaiset verkkouutisten kuluttajat: Yksi maksullinen tilaus riittää ja sosiaalinen media on tärkein uutislähde isolle osalle nuorista aikuisista
23.06.2021
ratkaisut
Yleisiä väärinkäsityksiä ja vinoumia datassa: Norjalainen lehtitalo Amedia tutki, miten se tavoittaisi kolmekymppiset, ja sai ikäryhmän tilaukset kasvuun
04.02.2021
yleisö
Jos puhumme epämääräisesti nuorista yleisöistä, ajattelemme laiskasti
16.12.2020
journalismi
Viipaloitu yleisö tuo tuloja
23.01.2020
journalismi
Merkkaa kalenteriin!
16.10.2019
Lisää
Luetuimmat
Näin poliisi haksahti Kremlin myötäilijän ansaan
Maria Lassila-Merisalo luki kahteen kertaan kaikki verkosta poistetut Matti Kuuselan jutut – löytyi mustavalkoinen maailmankuva, lisää sepitettä ja aika vähän tekstejä, jotka voi lukea kirjaimellisesti
Paikallislehdet palkkasivat tutkivan journalistin pöyhimään energiayhtiön omistusjärjestelyitä – Suomen Lehdistö selvitti, miten uutismediatukea on käytetty
Jos printin julkaiseminen lopetettaisiin nyt, digitilausten hintoja pitäisi nostaa reippaasti: Kaleva Median Juha Laakkonen uskoo jopa takavuosien kannattavuuksiin digissä
Printissä mainonta on ollut jopa syy tilata – miten sama toimisi digissä?
12.06.2024
18.06.2024
06.06.2024
13.06.2024
05.06.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.