tutkimus

tuotekehitys
Mediatuotteen kehitysprosessi jakautuu seitsemään vaiheeseen – Ylellä sisältöjen kehitys lähtee trendien tunnistamisesta
09.06.2022

tutkimus
Poliitikot rakentavat viestintäkonsulttien avulla mediatapahtumia, mutta välillä menee epämääräiseksi sekoiluksi
20.01.2022

sosiaalinen media
”Brändätessä roiskuu”, sanoo toimittajien sosiaalisen median maineenhallinnasta väitellyt Marika Paaso
09.12.2021

nuoret
Median liikakäyttö vaivaa osaa nuorista – ”Netissä on niin paljon koukuttavaa sisältöä, että se vie helposti ajan asiapitoiselta sisällöltä”
14.10.2021

ilmasto
Näin tutkijat arvioivat ilmastojuttujen kuvitusratkaisuja: Tuhon kuvasto jää kaukaiseksi, on tärkeää kuvittaa tunnistettavia arkisia vaikutuksia
14.10.2021

mediankäyttö
Tällaisia ovat suomalaiset verkkouutisten kuluttajat: Yksi maksullinen tilaus riittää ja sosiaalinen media on tärkein uutislähde isolle osalle nuorista aikuisista
23.06.2021

vaikuttaminen
Mainetta hallitaan aggressiivisesti myös julkisissa laitoksissa, sanoo väitöskirjatutkija Ilmari Hiltunen: "Johtaa perverssiin tilanteeseen"
20.05.2021

tutkimus
Sanomalehti Karjalaisen muutos kohti verkkolähtöistä tekemistä ei ole ollut loikka vaan tanssi, jossa askeleita on otettu kaksi eteen ja yksi sivulle
15.04.2021

Toimitus
"Jatkuva toimituksessa oleminen on turhaa": Etätyöstä tuli uusi normaali, mediayhtiöissä pohditaan jo tilojen karsimista
02.12.2020

maksumallit
Kaikki eivät halua tilata – mikromaksut ja räätälöidyt tarjoukset leviävät viihteestä uutismediaan, ennakoi tutkija
15.10.2020
Lisää
Luetuimmat
Uusin lehti
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.