tutkimus
tulevaisuusselvitys
Maksumuurieliittiä vai digiprekariaattia? Neljässä skenaariossa hahmottuu suomalaisen media-alan tulevaisuus
25.04.2024
tutkimus
Etätyö jakaa journalisteja voimakkaasti: "Luovuuden tukeminen etänä asettaa ihan uusia vaatimuksia esimiehille"
17.01.2024
tutkimus
Päätoimittajat eivät käytä aikaa osaamisensa kehittämiseen
04.01.2024
tutkimus
Editoinnin paino-arvo on noussut: Ilta-Sanomat lisäsi työvoimaa editointiin tänä syksynä
30.11.2023
tutkimus
Printin ja verkon käyttötavat eroavat toisistaan, ja siksi analytiikka voi johtaa harhaan
07.09.2023
tuotekehitys
Mediatuotteen kehitysprosessi jakautuu seitsemään vaiheeseen – Ylellä sisältöjen kehitys lähtee trendien tunnistamisesta
09.06.2022
tutkimus
Poliitikot rakentavat viestintäkonsulttien avulla mediatapahtumia, mutta välillä menee epämääräiseksi sekoiluksi
20.01.2022
sosiaalinen media
”Brändätessä roiskuu”, sanoo toimittajien sosiaalisen median maineenhallinnasta väitellyt Marika Paaso
09.12.2021
nuoret
Median liikakäyttö vaivaa osaa nuorista – ”Netissä on niin paljon koukuttavaa sisältöä, että se vie helposti ajan asiapitoiselta sisällöltä”
14.10.2021
ilmasto
Näin tutkijat arvioivat ilmastojuttujen kuvitusratkaisuja: Tuhon kuvasto jää kaukaiseksi, on tärkeää kuvittaa tunnistettavia arkisia vaikutuksia
14.10.2021
Lisää
Luetuimmat
Kymmenet toimittajaopiskelijat nimesivät esikuviaan – kärjessä Jaakko Keso, Tinttikin mainittu
Monen uutismedian tavoittavuus hyppäsi, isot eivät kasva – kysyimme, mikä lukuja selittää
Digitilausguru Oxfordista havainnoi Suomi-mediaa: luovaa työtä johdetaan kuin tehtaassa mutta maa on digikehityksen ”uusi tiikeri”
Journalismilla on kouluissa paha maineongelma
Hillan lehdissä halutaan lisätä ryhmätyötä yli toimitusten rajojen ja haaveillaan vaihto-ohjelmasta mediatalojen välillä. Maija Ahonen ja Antti Savela totesivat, että parityö sattumalta valitun tekijän kanssa toimi.
26.09.2024
20.09.2024
03.10.2024
25.09.2024
18.09.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.