tuotekehitys
journalismi
Meidän aikakaudellamme journalistien tehtävä on erehtyä ja kestää se
23.01.2024
tuotekehitys
Uuden ja ihmeellisen sijaan toimitusten johdon pitäisi keskittyä miettimään, miten perusasiat voivat
13.10.2022
tuotekehitys
Mediatuotteen kehitysprosessi jakautuu seitsemään vaiheeseen – Ylellä sisältöjen kehitys lähtee trendien tunnistamisesta
09.06.2022
Johtaminen
Kännykän apaattinen selailu on aivoja hapertava tapa, joka uhkaa kaventaa myös journalistisia sisältöjä ja tuotekehitystä
21.04.2022
ratkaisut
Mediatalo Keskisuomalainen personoi tilaajauutiskirjeensä: ”Haluamme testata, onko uutiskirje Suomessa oikeasti toimiva väline”
16.09.2021
printti
Tabloidiin siirtyvät kehittävät printtiä: Superpitkiä juttuja, säähän liittyvää mainontaa ja vähemmän ”ilkkamaisia” kliseitä
07.03.2018
Kokeilut
Startupien tapaan
05.10.2016
Kokeilut
Mokaa mutta tee se nopeasti
05.10.2016
verkko
Marva Media palkkaa lisää digiväkeä
09.01.2015
Next media
Tulevaisuus tehdään lehtitaloissa
18.12.2013
Lisää
Luetuimmat
Digilukemista hallitsee otsikoiden silmäily ja keskittymisen vaikeus: Lehtien pitäisi keksiä tapoja helpottaa journalismin kulutusta
Laadukas journalismi ei vielä ole liikeidea
Pitkään lehden halutuin juttupaikka oli sunnuntain pääuutissivu: Nyt toimitukset kilpailevat vastaanotosta ”algoritmien premillä” ja ryhmächättien pimennoissa
Lapin Kansan ratkaisu puolittaa paperilehden ilmestymispäivät kolmeen ja tarjota uniikkia näköislehteä on Suomessa ennennäkemätön. Ruotsissa on jo saatu tottua printin karsimiseen ja jopa uusiin vain verkossa ilmestyviin näköislehtimedioihin.
Journalistista laatua ei voi ulkoistaa lukijoiden päätettäväksi
22.08.2024
22.08.2024
29.08.2024
12.09.2024
27.08.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.