maakuntalehdet
toimitustyö
Kolme asiaa jotka maakuntalehden tekijän kannattaisi oppia paikallismedialta
01.11.2023
toimitustyö
Älä häädä hyvää Helsinkiin: Journalismissa elää itseään toteuttava oletus, että kunnianhimoinen nuori toimittaja lähtee väistämättä etelään
15.09.2022
journalismi
Talousjournalismi toisi rahan arvoista hyötyä ostovoimaiselle lukijalle, mutta maakuntalehdet eivät halua investoida siihen
11.08.2022
ratkaisut
Yleisiä väärinkäsityksiä ja vinoumia datassa: Norjalainen lehtitalo Amedia tutki, miten se tavoittaisi kolmekymppiset, ja sai ikäryhmän tilaukset kasvuun
04.02.2021
journalismi
Kun lehti lakkaa ilmestymästä, moni asia menee vikaan
12.12.2019
Maakuntalehdet
Kemi ilman omaa päivälehteä: Lukijoiden mukaan yhteisöllisyys väheni ja uutistarjontaan tuli aukko, kun Pohjolan Sanomat lopetettiin
12.12.2019
Johtaminen
Tiukka priorisointi ohjaa tekemistä norjalaisessa Amediassa, jonka digitilausten kasvu vain jatkuu
05.12.2019
Maakuntalehdet
Ilkka-Pohjalaisen tuleva päätoimittaja Markku Mantila: ”Vanha kunnon journalismi eri alustoilla tekee kunniakkaan paluun.”
22.11.2019
paikallisuus
Moni on useasta paikasta kotoisin – ja se on sanomalehdille mahdollisuus
15.05.2018
tutkimus
Tutkimus: Eurooppalaisilla aluelehdillä on kolme erilaista digistrategiaa
03.05.2018
Lisää
Luetuimmat
Tutkija näkee yleisölähtöisessä journalismissa uhkia. Helsingin Sanomien toimituspäällikkö taas pitää maksuhalukkuuden herättämistä synonyymina kiinnostavalle ja yllättävälle journalismille.
DEI-tavoitteiden ja toimitusten välissä on oltava palomuuri: Näin muissa mediataloissa ajatellaan monimuotoisuudesta ja Yle-kohusta
Digilukemista hallitsee otsikoiden silmäily ja keskittymisen vaikeus: Lehtien pitäisi keksiä tapoja helpottaa journalismin kulutusta
Miksi Suomeen ei synny journalistisia startupeja?
Laadukas journalismi ei vielä ole liikeidea
08.08.2024
08.08.2024
22.08.2024
08.08.2024
22.08.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.