aluemedia
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2023/10/ilmari-verkkoon.jpg)
paikallisjournalismi
Elinkeinoasiamiehen virka on jo täytetty, aluejournalismi pelastuu palaamalla perusasioihin
02.05.2024
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2023/09/lavia-karki-2-2048x1366.jpg)
tutkiva journalismi
Lapin Kansan Niina Lavia löysi tutkivaan juttuunsa haastateltavat LinkedInistä: Lehti käänsi kausityöläisten oloista kertovan jutun englanniksi
07.09.2023
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2022/04/Riikka-Virranta-kopio.jpg)
mediatuki
Onko Suomessa uutiserämaata?
31.03.2021
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2022/03/Mervola_E46A1445_verkkoon.jpg)
mediapolitiikka
Uhkana uutiserämaat – Pekka Mervolan mielestä alueellinen journalismi tarvitsee pysyvää tukea
23.09.2020
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2022/03/Aluemediatutkimus-VERKKO-artikkelikuva.jpg)
tutkimus
Lukijoita ei kiinnosta osallistua maakuntalehden digikehitykseen – ”Tuotteilta odotetaan lähinnä peruskäytettävyyttä”
12.09.2018
![](https://suomenlehdisto.fi/wp-content/uploads/2022/03/lehdet_verkkoon.jpg)
tutkimus
Tutkimus: Eurooppalaisilla aluelehdillä on kolme erilaista digistrategiaa
03.05.2018
Luetuimmat
Näin poliisi haksahti Kremlin myötäilijän ansaan
Maria Lassila-Merisalo luki kahteen kertaan kaikki verkosta poistetut Matti Kuuselan jutut – löytyi mustavalkoinen maailmankuva, lisää sepitettä ja aika vähän tekstejä, jotka voi lukea kirjaimellisesti
Paikallislehdet palkkasivat tutkivan journalistin pöyhimään energiayhtiön omistusjärjestelyitä – Suomen Lehdistö selvitti, miten uutismediatukea on käytetty
Jos printin julkaiseminen lopetettaisiin nyt, digitilausten hintoja pitäisi nostaa reippaasti: Kaleva Median Juha Laakkonen uskoo jopa takavuosien kannattavuuksiin digissä
Printissä mainonta on ollut jopa syy tilata – miten sama toimisi digissä?
12.06.2024
18.06.2024
06.06.2024
13.06.2024
05.06.2024
Lehtiarkisto
Tilaa uutiskirje
Varmista, että pysyt kärryillä, ja tilaa Suomen Lehdistön uutiskirje. Viikoittaisessa kirjeessä kerromme media-alan uusista kokeiluista, hyvistä käytännöistä, ilmiöistä ja sen, missä nyt mennään.