{"id":304409,"date":"2024-04-18T11:05:07","date_gmt":"2024-04-18T08:05:07","guid":{"rendered":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/?p=304409"},"modified":"2024-04-18T11:20:56","modified_gmt":"2024-04-18T08:20:56","slug":"suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/","title":{"rendered":"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin"},"content":{"rendered":"\n

Huhtikuun alussa mediauutiskirjeiss\u00e4 vauhkoiltiin amerikkalaisen, New York Timesiakin omistavan p\u00e4\u00e4omasijoittajan ValueActin tekem\u00e4st\u00e4 graafista<\/a>. Sen mukaan viime vuoden loppupuolelta l\u00e4htien ihmiset ovat k\u00e4ytt\u00e4neet The New York Timesin sovelluksessa enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

Kasvu on ollut tavoiteltua. Pelien vetovoima huomattiin<\/a> pandemian aikana. NYT:n peleist\u00e4 vastaava johtaja Jonathan Knight<\/strong> on linjannut strategian suoraan Nieman-journalismisivuston haastattelussa<\/a>: \u201dTule uutisten takia, j\u00e4\u00e4 pelien takia\u201d.  <\/p>\n\n\n\n

Painike vie peleihin lehden sovelluksen alareunan paraatipaikalta. Ristikot ja sanapeli Spelling Bee ovat olleet 25 dollarin yhdistelm\u00e4tilauksen takana kuten my\u00f6s reseptit, kuluttajasivusto Wirecutter ja The Athleticin urheilujournalismi. Pelit voi tilata my\u00f6s erikseen kuudella dollarilla kuussa. <\/p>\n\n\n\n

Tammikuussa 2022 lehti osti verkkohitiksi kasvaneen sana-arvauspeli Wordlen. Viime kes\u00e4n\u00e4 julkaistiin Connections, jossa sanoja yhdistell\u00e4\u00e4n teemoittain. Maaliskuussa julkaistiin sananetsint\u00e4peli Strands. Numeropeli Digits on ehditty jo kuopatakin. <\/p>\n\n\n\n

Osaan peleist\u00e4 p\u00e4\u00e4see ilman tilausta mutta t\u00f6rm\u00e4\u00e4 mainoksiin. Tuloksia voi jakaa ch\u00e4tteihin v\u00e4rikk\u00e4in\u00e4 emojikoosteina, kuten hyvin moni tekee. Jokap\u00e4iv\u00e4isi\u00e4 pulmia kommentoidaan my\u00f6s kolumneissa<\/a>. <\/p>\n\n\n\n

Vanity Fairin laajan artikkelin<\/a> mukaan toimituksessakin vitsaillaan lehdest\u00e4 \u201dpelifirmana, joka tarjoaa my\u00f6s uutisia\u201d. Amerikkalaisen Z-sukupolven keskuudessa muhii<\/a> ristikkobuumi. <\/p>\n\n\n\n

”Digiin tultaessa lehdet tiivistyiv\u00e4t uutiskaistan ymp\u00e4rille. Nyt ollaan tulossa pikkuisen takaisin kohti paperilehden suuruuden aikaa.”<\/em><\/p><\/blockquote><\/figure>\n\n\n\n

Suomi tulee per\u00e4ss\u00e4. Helmikuussa Helsingin Sanomat julkaisi miniristikkonsa numero 2\u202f500. Pitk\u00e4\u00e4n niiden yhteydess\u00e4 kiitettiin New York Timesi\u00e4 inspiraatiosta. <\/p>\n\n\n\n

HS:n journalistisesta kehityksest\u00e4 vastaava johtaja Esa M\u00e4kinen<\/strong> kertoo, ett\u00e4 miniristikko alkoi aikoinaan kokeilusta. Nyt sill\u00e4 on muutaman kymmenen tuhannen ihmisen \u201dkohtuullisen innokas\u201d fanijoukko. <\/p>\n\n\n\n

\u2013 Ei se ole rehellisyyden nimiss\u00e4 ole ollut ykk\u00f6sfokuksena aiemmin.<\/p>\n\n\n\n

Hesarissa ei oltu M\u00e4kisen mukaan \u201dhirvitt\u00e4v\u00e4sti\u201d pohdittu pelien tuotteistamista ennen NYT:n Wordle-innostusta. <\/p>\n\n\n\n

Huhtikuussa lehti julkaisi<\/a> uuden sanapulmapelin Sanalouhoksen, joka on melko lailla t\u00e4sm\u00e4lleen NYT:n Spelling Been ja Strandsin yhdistelm\u00e4.\u00a0\u00a0<\/p>\n\n\n\n

\u2013 Olisi ollut kerrankin kiva olla viikko [NYT:ia] edell\u00e4 n\u00e4iss\u00e4 hommissa, M\u00e4kinen naurahtaa.\u00a0<\/p>\n\n\n\n

Ty\u00f6n alla Sanalouhos oli toki ollut pidemp\u00e4\u00e4n. Idea oli ohjelmistokehitt\u00e4j\u00e4 Mikko Kivist\u00f6n<\/strong>. Datadeskiss\u00e4 oli todettu yksiss\u00e4 tuumin, ett\u00e4 peli on \u201dhelvetin hauska\u201d, vaikka M\u00e4kinen ei kuulemma p\u00e4rj\u00e4\u00e4 siin\u00e4 lainkaan. <\/p>\n\n\n\n

Kivist\u00f6 ja tuotesuunnittelija Katariina Rahkola<\/strong> suunnittelivat Sanalouhoksen, ja sen julkistuksen yhteydess\u00e4 HS p\u00e4\u00e4tti yhdist\u00e4\u00e4 pelins\u00e4 isommaksi kokonaisuudeksi. Lis\u00e4ksi tarjolla on Uutisvisa eli entinen Uutisguru ja sudoku. Miniristikko on vastedes maksumuurissa. Sanalouhoksesta ei ole viel\u00e4 p\u00e4\u00e4tetty, mutta alku n\u00e4ytt\u00e4\u00e4 hyv\u00e4lt\u00e4. Kirjainsekamelskaa tuijotetaan keskim\u00e4\u00e4rin useita minuutteja, ja uutuus ponnahti heti HS:n suosituimmaksi peliksi. <\/p>\n\n\n\n

\u2013 Olettaisin, ett\u00e4 journalismi on se perusasia, jonka takia ihmiset tulevat meid\u00e4n tuotteestamme maksamaan, mutta jos sen kanssa voidaan tarjota hyvin synkkaavaa sis\u00e4lt\u00f6\u00e4, se voi toimia varsin hyvin, M\u00e4kinen sanoo. <\/p>\n\n\n\n

Maksumuuriuudistuksessaan my\u00f6s Ilta-Sanomat lanseerasi vain tilaajille suunnatun miniristikon. Lehden 10 kysymyst\u00e4 -uutisvisan vastauksia ei ole p\u00e4\u00e4ssyt aikoihin tarkastamaan ilman, ett\u00e4 katsoo mainoksen. <\/p>\n\n\n\n

New York Timesin Knightin mukaan peleill\u00e4 on yksi suuri tavoite: saada k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4 palaamaan sovellukseen kuukauden jokaisena p\u00e4iv\u00e4n\u00e4. Kyse on siit\u00e4, ett\u00e4 mediasta tulee rutiini, tavalla tai toisella. <\/p>\n\n\n\n

”Olettaisin, ett\u00e4 journalismi on se perusasia, jonka takia ihmiset tulevat meid\u00e4n tuotteestamme maksamaan.”<\/em><\/p><\/blockquote><\/figure>\n\n\n\n

Suomen Kuvalehden p\u00e4\u00e4toimittaja Matti Kalliokoski<\/strong> on tehnyt saman havainnon. Kuten Hesarissakin ristikko ja piilosana ovat Kalliokosken mukaan harvalle syy Suomen Kuvalehden tilaamiseen, mutta monille syy tilauksen jatkamiseen. <\/p>\n\n\n\n

Kalliokosken mukaan SK on lukijoilleen rituaali. Paperilehti kolahtaa tilaajan laatikkoon torstaina tai perjantaina. Viikonlopuksi sille varataan lukurupeama tai pari. Ajanviete, ristikko, piilosana ja tietovisat, ovat osa t\u00e4t\u00e4 rutiinia. <\/p>\n\n\n\n

Printin ajanvietesivut julkaistaan viikoittain my\u00f6s digitaalisesti, ja lis\u00e4ksi verkossa julkaistaan joka p\u00e4iv\u00e4 sudoku, pikkuristikko ja sanapeli. Pelien m\u00e4\u00e4r\u00e4\u00e4 on lis\u00e4tty, ja lukijoille on kuulemma t\u00e4rke\u00e4\u00e4, ett\u00e4 sudoku on nimenomaan vaikea. <\/p>\n\n\n\n

\u2013 Siihen liittyy \u00e4lyllinen palkinto, Kalliokoski sanoo. <\/p>\n\n\n\n

Pelien k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4yst\u00e4v\u00e4llisyyden parantelu on harkinnassa. Silti Kalliokosken mukaan niihin on syntynyt my\u00f6s verkossa \u201dtasainen, kasvava virta\u201d. <\/p>\n\n\n\n

H\u00e4n puhuu \u201dverkon hajottamasta kokemuksesta\u201d, jota SK:ssa koetetaan korjailla. Lukijat haluavat lehtens\u00e4 kokonaisuutena, jossa on alku, loppu, juttujen v\u00e4linen hierarkia ja printtiotsikot. Siksi digikehitt\u00e4jien vieroksuma n\u00e4k\u00f6islehti on niin suosittu.  <\/p>\n\n\n\n

Samaan kokonaistuotteen ajatteluun sopivat my\u00f6s pelit. Niiss\u00e4 on paitsi tulevaisuutta, my\u00f6s historiaa. Kalliokoski painottaa, ett\u00e4 Suomen Kuvalehden ajanvietesivua on julkaistu vuodesta 1919. <\/p>\n\n\n\n

\u2013 Digiin tultaessa lehdet tiivistyiv\u00e4t uutiskaistan ymp\u00e4rille. Nyt ollaan tulossa pikkuisen takaisin kohti paperilehden suuruuden aikaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Huhtikuun alussa mediauutiskirjeiss\u00e4 vauhkoiltiin amerikkalaisen, New York Timesiakin omistavan p\u00e4\u00e4omasijoittajan ValueActin tekem\u00e4st\u00e4 graafista. Sen mukaan viime vuoden loppupuolelta l\u00e4htien ihmiset ovat k\u00e4ytt\u00e4neet The New York Timesin sovelluksessa enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin.\u00a0 Kasvu on ollut tavoiteltua. Pelien vetovoima huomattiin pandemian aikana. NYT:n peleist\u00e4 vastaava johtaja Jonathan Knight on linjannut strategian suoraan Nieman-journalismisivuston haastattelussa: \u201dTule uutisten […]<\/p>\n","protected":false},"author":7,"featured_media":304935,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[114],"tags":[322,33,542,1879,456],"kuvaajat":[2278],"acf":[],"yoast_head":"\nSuomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin – Suomen lehdist\u00f6<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"fi_FI\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin – Suomen lehdist\u00f6\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Huhtikuun alussa mediauutiskirjeiss\u00e4 vauhkoiltiin amerikkalaisen, New York Timesiakin omistavan p\u00e4\u00e4omasijoittajan ValueActin tekem\u00e4st\u00e4 graafista. Sen mukaan viime vuoden loppupuolelta l\u00e4htien ihmiset ovat k\u00e4ytt\u00e4neet The New York Timesin sovelluksessa enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin.\u00a0 Kasvu on ollut tavoiteltua. Pelien vetovoima huomattiin pandemian aikana. NYT:n peleist\u00e4 vastaava johtaja Jonathan Knight on linjannut strategian suoraan Nieman-journalismisivuston haastattelussa: \u201dTule uutisten […]\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Suomen lehdist\u00f6\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2024-04-18T08:05:07+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2024-04-18T08:20:56+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-content\/uploads\/2024\/04\/Pelikuva-2000px.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"2000\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"1500\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Riikka Virranta\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Kirjoittanut\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Riikka Virranta\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Arvioitu lukuaika\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"4 minuuttia\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"NewsArticle\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/\"},\"author\":{\"name\":\"Riikka Virranta\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/person\/9d99ec4ce6a30d9cb36345d11455703e\"},\"headline\":\"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin\",\"datePublished\":\"2024-04-18T08:05:07+00:00\",\"dateModified\":\"2024-04-18T08:20:56+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/\"},\"wordCount\":735,\"commentCount\":4,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#organization\"},\"keywords\":[\"digitilaukset\",\"Helsingin Sanomat\",\"New York Times\",\"pelit\",\"Suomen Kuvalehti\"],\"articleSection\":[\"Hitaat\"],\"inLanguage\":\"fi\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"CommentAction\",\"name\":\"Comment\",\"target\":[\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#respond\"]}]},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/\",\"url\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/\",\"name\":\"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin – Suomen lehdist\u00f6\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#website\"},\"datePublished\":\"2024-04-18T08:05:07+00:00\",\"dateModified\":\"2024-04-18T08:20:56+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"fi\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Etusivu\",\"item\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#website\",\"url\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/\",\"name\":\"Suomen lehdist\u00f6\",\"description\":\"\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"fi\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#organization\",\"name\":\"Suomen Lehdist\u00f6\",\"url\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"fi\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-content\/uploads\/2021\/12\/logo.svg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-content\/uploads\/2021\/12\/logo.svg\",\"width\":\"1024\",\"height\":\"1024\",\"caption\":\"Suomen Lehdist\u00f6\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/logo\/image\/\"}},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/person\/9d99ec4ce6a30d9cb36345d11455703e\",\"name\":\"Riikka Virranta\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"fi\",\"@id\":\"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7763637b66ac7ea152b2eeec29ad1600?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7763637b66ac7ea152b2eeec29ad1600?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"Riikka Virranta\"}}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin – Suomen lehdist\u00f6","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/","og_locale":"fi_FI","og_type":"article","og_title":"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin – Suomen lehdist\u00f6","og_description":"Huhtikuun alussa mediauutiskirjeiss\u00e4 vauhkoiltiin amerikkalaisen, New York Timesiakin omistavan p\u00e4\u00e4omasijoittajan ValueActin tekem\u00e4st\u00e4 graafista. Sen mukaan viime vuoden loppupuolelta l\u00e4htien ihmiset ovat k\u00e4ytt\u00e4neet The New York Timesin sovelluksessa enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin.\u00a0 Kasvu on ollut tavoiteltua. Pelien vetovoima huomattiin pandemian aikana. NYT:n peleist\u00e4 vastaava johtaja Jonathan Knight on linjannut strategian suoraan Nieman-journalismisivuston haastattelussa: \u201dTule uutisten […]","og_site_name":"Suomen lehdist\u00f6","article_published_time":"2024-04-18T08:05:07+00:00","article_modified_time":"2024-04-18T08:20:56+00:00","og_image":[{"width":2000,"height":1500,"url":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-content\/uploads\/2024\/04\/Pelikuva-2000px.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"Riikka Virranta","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Kirjoittanut":"Riikka Virranta","Arvioitu lukuaika":"4 minuuttia"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"NewsArticle","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/"},"author":{"name":"Riikka Virranta","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/person\/9d99ec4ce6a30d9cb36345d11455703e"},"headline":"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin","datePublished":"2024-04-18T08:05:07+00:00","dateModified":"2024-04-18T08:20:56+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/"},"wordCount":735,"commentCount":4,"publisher":{"@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#organization"},"keywords":["digitilaukset","Helsingin Sanomat","New York Times","pelit","Suomen Kuvalehti"],"articleSection":["Hitaat"],"inLanguage":"fi","potentialAction":[{"@type":"CommentAction","name":"Comment","target":["https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#respond"]}]},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/","url":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/","name":"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin – Suomen lehdist\u00f6","isPartOf":{"@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#website"},"datePublished":"2024-04-18T08:05:07+00:00","dateModified":"2024-04-18T08:20:56+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#breadcrumb"},"inLanguage":"fi","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/suomalaislehdet-panostavat-nyt-digitaalisiin-pulmapeleihin-new-york-timesin-sovelluksessa-lukijat-kayttavat-jo-enemman-aikaa-peleihin-kuin-journalismiin\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Etusivu","item":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Suomalaislehdet panostavat nyt digitaalisiin pulmapeleihin \u2013 New York Timesin sovelluksessa lukijat k\u00e4ytt\u00e4v\u00e4t jo enemm\u00e4n aikaa peleihin kuin journalismiin"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#website","url":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/","name":"Suomen lehdist\u00f6","description":"","publisher":{"@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"fi"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#organization","name":"Suomen Lehdist\u00f6","url":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"fi","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-content\/uploads\/2021\/12\/logo.svg","contentUrl":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-content\/uploads\/2021\/12\/logo.svg","width":"1024","height":"1024","caption":"Suomen Lehdist\u00f6"},"image":{"@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/logo\/image\/"}},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/person\/9d99ec4ce6a30d9cb36345d11455703e","name":"Riikka Virranta","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"fi","@id":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7763637b66ac7ea152b2eeec29ad1600?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7763637b66ac7ea152b2eeec29ad1600?s=96&d=mm&r=g","caption":"Riikka Virranta"}}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/304409"}],"collection":[{"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/users\/7"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=304409"}],"version-history":[{"count":15,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/304409\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":305716,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/304409\/revisions\/305716"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media\/304935"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=304409"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=304409"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=304409"},{"taxonomy":"kuvaajat","embeddable":true,"href":"https:\/\/suomenlehdisto.fi\/wp-json\/wp\/v2\/kuvaajat?post=304409"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}